De mest aktuelle spørsmålene

  • Hva skjer dersom et kjøretøy passerer en bomstasjon på en bergingsbil?

    Kjøretøy som blir fraktet gjennom bomringen på en bergingsbil, må huske å fjerne brikken fra kjøretøyet, slik at brikken ikke blir lest ved passering.

    • Dersom kjøretøyet passerer uten brikke, så blir det tatt bilde av passeringen, og bilde av kjøretøy som blir fraktet på bergingsbil blir slettet.
    • Dersom kjøretøy passerer med brikke, så blir det ikke tatt bilde av passeringen. Da er det heller ingen mulighet for å verifisere at dette kjøretøyet ikke passerte bomstasjonen på egne hjul.

    Til info så vil et kjøretøy som blir tauet gjennom bomringen, måtte betale for passeringen.

    Regelen er slik at et kjøretøy som passerer bomstasjonen med alle fire hjulene i bakken, må betale for passeringen.

  • Hvordan kan jeg passere anonymt?

    Dersom du ønsker anonym/sporfri avtale så kan krysse av for dette når du tegner avtalen, eller endre dette på en eksisterende avtale.

    På avtaleskjemaet kan du krysse av for «Sletting av data».
    Ved avtaletegning på web,  må du huke av for punktet «Avtale med sletting av passeringsopplysninger».

    Passeringsdetaljene vil da bli slettet når passeringen blir belastet en gyldig avtale.

    Vi gjør oppmerksom på at passeringsopplysningene i disse tilfellene ikke vil være tilgjengelig for senere kontroll. Det vil derfor bli vanskeligere for deg å dokumentere en eventuell innsigelse på en faktura i fremtiden.

  • Hvilke rabatter får jeg i andre anlegg?

    Dersom du har gyldig AutoPASS avtale og brikke får du automatisk rabatt når du passerer i de fleste andre AutoPASS anlegg, varierende fra 10-40% rabatt. Det gis også enkelte steder timesregel og månedstak når du passerer med AutoPASS brikke.

    For mer informasjon om rabatter og fordeler, ta kontakt med det aktuelle bompengeselskapet.

    Se oversikt:

  • Hva er AutoPASS?

    AutoPASS er det norske systemet for elektronisk betaling av bompenger og ferjebilletter på enkelte ferjer.

    Se mer på www.autopass.no

  • Hvordan er AutoPASS løsningen tilpasset turister?

    Turister skal også betale bompenger. De vil få faktura tilsendt kjøretøyets eier, i det landet de kommer i fra.

    Les mer om betaling for turister i Norge på  http://www.autopass.no/visitors-payment

  • Oversikt bomstasjoner

    Bomstasjoner Flakk-Rørvik

    I følgende bomstasjoner betales det for passeringer i en retning, inn mot ferjen:

    • Flakk-siden
    • Rørvik-siden

    Se kart på forsiden.

  • Hvordan tegner jeg en AutoPASS-avtale?

    Du kan skaffe deg avtale på følgende vis:
    Inngå avtale online

    Avtalen er gyldig fra den dagen du inngår avtale. Husk at du må ha brikke fra tidligere for å kunne tegne avtale med Flakk-Rørvik.

  • Hva skjer dersom et kjøretøy passerer en bomstasjon på en bergingsbil?

    Kjøretøy som blir fraktet gjennom bomringen på en bergingsbil, må huske å fjerne brikken fra kjøretøyet, slik at brikken ikke blir lest ved passering.

    • Dersom kjøretøyet passerer uten brikke, så blir det tatt bilde av passeringen, og bilde av kjøretøy som blir fraktet på bergingsbil blir slettet.
    • Dersom kjøretøy passerer med brikke, så blir det ikke tatt bilde av passeringen. Da er det heller ingen mulighet for å verifisere at dette kjøretøyet ikke passerte bomstasjonen på egne hjul.

    Til info så vil et kjøretøy som blir tauet gjennom bomringen, måtte betale for passeringen.

    Regelen er slik at et kjøretøy som passerer bomstasjonen med alle fire hjulene i bakken, må betale for passeringen.

  • Hva må elbiler betale?

    Elbiler må betale ferjetakst på ferjesambandet Flakk Rørvik.

    Elbiler kan få fritak for bompengetaksten, dersom de passerer med en AutoPASS-brikke med gyldig fritaksavtale.*


    Fritak for bompenger:

    Når du passerer med AutoPASSbrikke og har gyldig fritaksavtale fra annet bompengeanlegg, blir ferjetaksten (full pris) automatisk belastet din avtale. Du blir da ikke belastet for bompengetaksten.

    Rabatt på ferjetakst og fritak for bompenger:
    Dersom du ønsker 50% rabatt på ferjetaksten, kan du inngå avtale med Flakk Rørvik. Du må ha en gyldig brikke fra tidligere, da Flakk Rørvik ikke usteder egne brikker.

    Ingen rabatt eller fritak:
    Du kan betale for overfarten om bord på ferja eller ved å få fullpris faktura tilsendt til bilens eier dersom du ikke har AutoPASS avtale.
    Vær oppmerksom på at denne taksten da vil være basert på lengden på kjøretøyet, og inneholde både ferjetakst og bompenger.

     

    *Elkjøretøy må ha en gyldig AutoPASS-avtale og brikke i kjøretøyet for å få fritak.

    Les mer

  • Hvordan er det med fritak for motorsykler og mopeder?

    Motorsykler, mopeder og eletriske motorsykler betaler ikke bompenger, men må betale egen ferjetakst.

    Ferjetaksten betales overfarten ombord på ferja. Der kan man betale for enkeltpassering eller kjøpe Ferjekortet for å få rabatt.

    Ferjekort:

    Fra 2016 koster rabattkortet kr 3.300 + kr 100 i pant og gir 50% rabatt. Kortet kan i tillegg brukes på alle ferjesamband som er med i Ferjekortsambandet og gjelder da også for bil inntil 8 meter.

    Se www.ferjekort.no for fullstendig oversikt.
    Kortet kan kun kjøpes på ferja.

  • Jeg har kjøretøy anskaffet med støtte fra folketrygden

    Kjøretøy som er anskaffet med støtte fra folketrygden:
    For kjøretøy anskaffet med støtte fra folketrygden, skal det gis rabatt på prisen av enkeltbillett. For å få rabatt må man inngå en AutoPASS-Avtale og en tilleggsavtale med Fjord1 MRF AS. Dokumentasjon fra NAV må vedlegges avtaleskjemaet.

    • Etterskuddsavtale: Man kan inngå en etterskuddsavtale med 50% rabatt, der man månedlig får faktura i etterkant av passeringene.
    • Forskuddsavtale: Man kan også tegne en vanlig forskuddsavtale og betale forskuddsbeløp, der passeringene blir trukket fortløpende.
    • Passering uten avtale: Dersom man benytter sambandet sjelden, og ikke har brikke, kan man ta kontakt når det kommer faktura på full pris i posten og beløpet vil da bli endret slik at rabatten ivaretas. Dokumentasjon fra NAV må innsendes.
  • Forskuddsbeløp

    Ved å tegne AutoPASS avtale får du 50% rabatt ved passering.

    Med AutoPASS-avtale
    Pris pr passering Forskuddsbeløp
    50% rabatt
    Kjøretøy
    <6 m
    122,00 4 880,00
    Kjøretøy
    6.01-12 m
    276,50 11 060,00
    Kjøretøy
    >12 m
    574,50 22 980,00
    El-og hydrogenbiler
    <6 m
    76,00 3 040,00

    Les mer om:

  • Hvordan kan jeg passere anonymt?

    Dersom du ønsker anonym/sporfri avtale så kan krysse av for dette når du tegner avtalen, eller endre dette på en eksisterende avtale.

    På avtaleskjemaet kan du krysse av for «Sletting av data».
    Ved avtaletegning på web,  må du huke av for punktet «Avtale med sletting av passeringsopplysninger».

    Passeringsdetaljene vil da bli slettet når passeringen blir belastet en gyldig avtale.

    Vi gjør oppmerksom på at passeringsopplysningene i disse tilfellene ikke vil være tilgjengelig for senere kontroll. Det vil derfor bli vanskeligere for deg å dokumentere en eventuell innsigelse på en faktura i fremtiden.

  • Hvor finner jeg oversikt over mine faktura og betalingsopplysninger?

    Dersom du har avtale, så finner du oversik over dine fakturaer og betalingsopplysninger på MinSide.

    Klikk på avtalen det gjelder, f.eks Avtale 1. Dine siste fakturaer vil da ligge nederst på siden. Der vil du også finne betalingsinformasjon. Ved å trykke «Vis» kan du få opp fakturabilde, passeringer og eventuelt bilag med momsrefusjon.

  • Hvordan sier jeg opp avtalen min?

    Oppsigelse må sendes skriftlig, via Chat eller epost

  • Hvordan fjerner jeg et kjøretøy fra avtalen?

    Logg inn på MinSide og velg avslutte avtale.

    Ønsker du å benytte kortet i annen bil kan du ta vare på kortet og gjenåpne denne på nytt kjøretøy.

  • Hvordan henter jeg ut passeringsdetaljer?

    Passeringsopplysninger kan hentes ut på MinSide.
    Klikk deg inn på avtalen det gjelder. Dersom du ønsker passeringer for en bestemt periode klikker du på «Vis passeringer».
    Ønsker du passeringer tilknyttet en faktura klikker du på «Vis» under aktuell faktura.

  • Hvordan legge til en bil på eksisterende avtale?

    Logg deg inn på MinSide. Gå inn på eksisterende avtale og trykk på boksen ”Legg til kjøretøy” Skriv inn informasjon om kjøretøyet og trykk lagre.

    Avtalen er gyldig fra dagen du inngår avtale.

    Husk at Flakk-Rørvik ikke har egne brikker, og at du må ha brikke fra tidligere for å kunne tegne avtale.

     

  • Hvordan endrer jeg bilnummer?

    Du kan enkelt endre bil via MinSide, husk å foreta endringen innen tre virkedager.

    > Logg deg inn på MinSide.
    > Klikk på kjøretøyet og velg «Endre kjøretøy».
    > Fyll inn relevante data og klikk «Fullfør».
    > Bilendringen er registrert.

    Glemt passord? Få det tilsendt passordet på epost. 

    Nytt om salgsmelding!
    Husk at du nå kan registrere din salgsmelding elektronisk på http://www.vegvesen.no/dinside

  • Hvordan endrer jeg adresse?

    Har du avtale, kan du enkelt endre adresse via MinSide:

    > Logg deg inn på MinSide
    > Klikk på  «Endre profil».
    > I feltet «adresse» fjerner du din gammel adresse og legger inn den nye.
    > Når dette er gjort, klikker du «Lagre».

    Det er ikke et krav at bileier må være den samme som avtaleinnehaver. Avtaleregisteret vårt er av den grunn ikke koblet opp mot opplysninger i Folkeregisteret eller Motorvognregisteret.
    Har du ikke avtale, er det ikke mulig å endre fakturaadresse. Vi innhenter opplysninger fra Motorvognregisteret på bilens eier.

  • Hvordan avslutter jeg avtalen min?

    Send oss en oppsigelse via MinSide og send brikken i retur.

    Så fort vi mottar brikken i retur, vil du få refundert brikkedepositumet.

  • Bilen min/skiltene mine er stjålet. Hva gjør jeg?

    Ta kontakt med kundesenteret vårt via MinSide og vi sperrer avtalen for videre bruk.

    Dersom du søker refusjon for belastede passeringer må du sende kopi av anmeldt forhold.

  • Hvordan endrer jeg avtalen min?

    Du kan enkelt endre opplysninger på avtalen din via MinSide.

    Ved å logge på MinSide kan du endre bilnummer, adresse og epostadresse.

  • Hvordan går jeg frem for å få fritaksavtale?

    Med rett til fritak for bompenger kan du passere gratis, så fremt du har en gyldig AutoPASSsavtale med fritak.
    NB! Ferjetakst må betales.  

    Ordningen med fritak for bompenger er lovbestemt og gjelder:

    • el-kjøretøy med drivstoffkode 5 i vognkortet
    • hydrogenkjøretøy med drivstoffkode 6 i vognkortet
    • kjøretøy med «motorsykler/moped» i vognkortet
    Slik skaffer du deg en fritaksavtale på el- og hydrokjøretøy:

    1.Dersom du har avtale og brikke fra et annet anlegg*, så må du sende inn dokumentasjon og be bompengeselskapet endre avtalen din. Når du har registrerer ditt fritak der hvor du har fått brikken din i fra, vil du automatisk oppnår fritak i anlegg hvor dette gis.
    2. Dersom du ikke har brikke fra før, så må du tegne en avtale og inngå en fritaksavtale et med et annet prosjekt.. Se www.autopass.no for oversikt over alle anlegg. Vi anbefaler at du velger et bompengeanlegg som er i ditt nærområde.

    (*Flakk Rørvik ikke har egne brikker.)

    Les mer om:
  • Hvor kan jeg bruke AutoPASS-brikken min?

    Med gyldig AutoPASS-avtale kan du passere gjennom alle AutoPASS/EasyGo-anlegg, både i Norge og i utlandet. Mer informasjon finner du på www.AutoPASS.no og www.EasyGo.com.

     

  • Hva koster det å skaffe seg AutoPASS-avtale?

    Du betaler ikke noe ekstra for å ha avtale.

    Dersom du tegner en avtale med forskuddsbetaling, må du betale inn forskuddsbeløpet for å få de avtalte rabattene ved passering av bomstasjonene.

  • Hva er fordelen med avtale?

    Med avtale oppnår du disse fordelene:

    • Du kan 50% rabatt pr passering i Flakk-Rørvik
    • Via MinSide kan du til enhver tid få oversikt over din saldo og dine fakturaer, hente ut passeringsoversikter, gjøre endringer på avtalen din etc.

    Enda flere avtalefordeler : Du får automatisk rabatt i flere andre bomanlegg. Du kan passere rett gjennom alle AutoPASS/EasyGo-anlegg, både i Norge og i utlandet. Alle dine passeringer blir fakturert direkte fra det selskapet du har mottatt brikken din fra.

     

  • Hvordan kan jeg kontrollere at jeg får rabatten jeg har krav på?

    Du kan enkelt hente ut passeringsdetaljer på avtalen din via MinSide.

    Les mer:

  • Hvordan logger jeg på MinSide?

    Logg på MinSide,  legg inn brukernavn (samme som ditt kundenummer) og passord.

    Hvis du ikke har brukernavn og passord, se spørsmål og svar under «Jeg har glemt kundenummer og passord, hva gjør jeg?»

  • Jeg får ingen lyssignal ved passering, hva kan dette skyldes?

    Hvis brikken ikke leses av ved passering, kan dette skyldes:

    • Bilen du kjører har en frontrute som hindrer at brikkesignalene blir lest. (Se bilmodeller og plassering av brikken.)
    • Brikken din har lavt batteri
    • En midlertidig feil ved bomstasjon
    • Negativ saldo på din forskuddsavtale

    Er du i tvil om avtalen din er gyldig, anbefaler vi deg å logge deg på MinSide og sjekke avtalestatus.

    Les også

  • Hva betyr lyssignalene?
    Grønt lyssignal  

    Grønt lys Dette betyr at passeringen er godkjent og at brikken er registrert. Du har en gyldig AutoPass-avtale og avtalen er belastet.

     Hvitt lyssignal  


    hvitt lysHar du
    forskuddsavtale  betyr det at saldo på avtalen er lav. Du vil motta ny faktura og denne må betales før saldoen er negativ.

    Har du etterskuddsavtale betyr dette at forfallsdato på din siste faktura er passert.

     

    Intet lyssignal

    Intet lyssignalDette kan bety at du har passerer med brikken som ikke har blitt lest eller at din avtale ikke lenger er gyldig.

    Vi gjør oppmerksom på at etterskuddsavtaler med inkassokrav automatisk blir sperret.

    Ved oppstart av nye avtaler så får du ikke korrekt lyssignal før bompengeselskapet har registrert din avtale og betaling.

    Les mer:

  • Jeg har ikke tilgang til mine passeringsopplysninger?

    Dersom du ikke får frem dine passeringsopplysninger på MinSide, kan det tyde på at du har bedt om automatisk sletting av passeringsopplysninger («sporfri avtale») når du har inngått avtalen din med oss. Dette innebærer at dine passeringsopplysninger automatisk slettes straks passeringen er belastet på din avtale.

    Dersom du ønsker å ha oversikt over dine fremtidige passeringer kan du kontakte oss via kontaktskjemaet.

  • Bilen min er solgt. Hvorfor har jeg fått faktura?

    Har du solgt bilen din, men ikke meldt fra om dette, risikerer du å motta faktura for passeringer gjort av ny bileier.

    Avtalen din er knyttet til oppgitt bilnummer. Hvis du ikke melder fra om bilbytte, vil du fortsette å motta faktura for den gamle bilen din.

    Du må melde fra direkte til oss ved endring eller oppsigelse av bilnummer. Dette kan gjøres enkelt via kontaktskjemaet

  • Hvordan tegner jeg en AutoPASS-avtale?

    Du kan skaffe deg avtale på følgende vis:
    Inngå avtale online

    Avtalen er gyldig fra den dagen du inngår avtale. Husk at du må ha brikke fra tidligere for å kunne tegne avtale med Flakk-Rørvik.

  • Hva skjer dersom et kjøretøy passerer en bomstasjon på en bergingsbil?

    Kjøretøy som blir fraktet gjennom bomringen på en bergingsbil, må huske å fjerne brikken fra kjøretøyet, slik at brikken ikke blir lest ved passering.

    • Dersom kjøretøyet passerer uten brikke, så blir det tatt bilde av passeringen, og bilde av kjøretøy som blir fraktet på bergingsbil blir slettet.
    • Dersom kjøretøy passerer med brikke, så blir det ikke tatt bilde av passeringen. Da er det heller ingen mulighet for å verifisere at dette kjøretøyet ikke passerte bomstasjonen på egne hjul.

    Til info så vil et kjøretøy som blir tauet gjennom bomringen, måtte betale for passeringen.

    Regelen er slik at et kjøretøy som passerer bomstasjonen med alle fire hjulene i bakken, må betale for passeringen.

  • Oversikt bomstasjoner

    Bomstasjoner Flakk-Rørvik

    I følgende bomstasjoner betales det for passeringer i en retning, inn mot ferjen:

    • Flakk-siden
    • Rørvik-siden

    Se kart på forsiden.

  • Hva skjer dersom et kjøretøy passerer en bomstasjon på en bergingsbil?

    Kjøretøy som blir fraktet gjennom bomringen på en bergingsbil, må huske å fjerne brikken fra kjøretøyet, slik at brikken ikke blir lest ved passering.

    • Dersom kjøretøyet passerer uten brikke, så blir det tatt bilde av passeringen, og bilde av kjøretøy som blir fraktet på bergingsbil blir slettet.
    • Dersom kjøretøy passerer med brikke, så blir det ikke tatt bilde av passeringen. Da er det heller ingen mulighet for å verifisere at dette kjøretøyet ikke passerte bomstasjonen på egne hjul.

    Til info så vil et kjøretøy som blir tauet gjennom bomringen, måtte betale for passeringen.

    Regelen er slik at et kjøretøy som passerer bomstasjonen med alle fire hjulene i bakken, må betale for passeringen.

  • Hva må elbiler betale?

    Elbiler må betale ferjetakst på ferjesambandet Flakk Rørvik.

    Elbiler kan få fritak for bompengetaksten, dersom de passerer med en AutoPASS-brikke med gyldig fritaksavtale.*


    Fritak for bompenger:

    Når du passerer med AutoPASSbrikke og har gyldig fritaksavtale fra annet bompengeanlegg, blir ferjetaksten (full pris) automatisk belastet din avtale. Du blir da ikke belastet for bompengetaksten.

    Rabatt på ferjetakst og fritak for bompenger:
    Dersom du ønsker 50% rabatt på ferjetaksten, kan du inngå avtale med Flakk Rørvik. Du må ha en gyldig brikke fra tidligere, da Flakk Rørvik ikke usteder egne brikker.

    Ingen rabatt eller fritak:
    Du kan betale for overfarten om bord på ferja eller ved å få fullpris faktura tilsendt til bilens eier dersom du ikke har AutoPASS avtale.
    Vær oppmerksom på at denne taksten da vil være basert på lengden på kjøretøyet, og inneholde både ferjetakst og bompenger.

     

    *Elkjøretøy må ha en gyldig AutoPASS-avtale og brikke i kjøretøyet for å få fritak.

    Les mer

  • Forskuddsbeløp

    Ved å tegne AutoPASS avtale får du 50% rabatt ved passering.

    Med AutoPASS-avtale
    Pris pr passering Forskuddsbeløp
    50% rabatt
    Kjøretøy
    <6 m
    122,00 4 880,00
    Kjøretøy
    6.01-12 m
    276,50 11 060,00
    Kjøretøy
    >12 m
    574,50 22 980,00
    El-og hydrogenbiler
    <6 m
    76,00 3 040,00

    Les mer om:

  • Hvordan avslutter jeg avtalen min?

    Send oss en oppsigelse via MinSide og send brikken i retur.

    Så fort vi mottar brikken i retur, vil du få refundert brikkedepositumet.

  • Hvordan finner jeg brikkenummeret mitt?

    Brikkenummerets plassering avhenger av hvilken type brikke du har.

    Nummeret på gamle norske brikker står etter L: og består av ti siffer. Eksempel  L: 01 2345678 9

    Nummeret på nye norske brikker består av 16 siffer.

    Finne brikkenummeret
  • Hvor finner jeg oversikt over mine faktura og betalingsopplysninger?

    Dersom du har avtale, så finner du oversik over dine fakturaer og betalingsopplysninger på MinSide.

    Klikk på avtalen det gjelder, f.eks Avtale 1. Dine siste fakturaer vil da ligge nederst på siden. Der vil du også finne betalingsinformasjon. Ved å trykke «Vis» kan du få opp fakturabilde, passeringer og eventuelt bilag med momsrefusjon.

  • Kan jeg få faktura pr. epost?

    Vi sender automatisk ut Epostfaktura til de som har registrert en epostadresse på sin avtale. Eposten inneholder en link til din fakturainformasjon.
    Du velger selv hvordan du ønsker å betale denne fakturaen. 

    Dersom du ikke åpner denne linken innen 3 dager, vil vi automatisk sende din faktura pr post.

    Husk å holde kontaktinformasjon oppdatert på din avtale. Dette gjør du via MinSide.

  • Hvordan finner jeg MVA beløpet på fakturaen?

    Bompenger inneholder ikke MVA, men det er MVA på ferjer og på passeringer i enkelte utenlandske bompengeselskap.

    Dersom du har fått en faktura med passeringer som inneholder MVA så kan du skrive ut bilaget ved å logge inn MinSide.  Høgreklikk på Faktura, og under «skriv ut faktura» så velger du «bilag momsref».

     

  • Jeg har rett til fritak, men får likevel faktura?

    For å passere gratis i diverse bomanlegg, er du nødt til å skaffe deg en gyldig AutoPASS avtale med fritak.

    Med fritaksavtale vil du ikke lenger motta faktura for passeringer i bomanlegg som gir rett til fritak.

    Slik går du frem for å skaffe deg fritaksavtale.

  • Hvordan kan jeg kontrollere at jeg får rabatten jeg har krav på?

    Du kan enkelt hente ut passeringsdetaljer på avtalen din via MinSide.

    Les mer:

  • Hvor ofte får jeg tilsendt faktura?

    Dersom du har en forskuddsavtale vil du motta faktura ut i fra ditt forbruk. Ny faktura blir sendt ut når saldoen er under 25% av innbetalt forskuddsbeløp.

    Dersom du har etterskuddsavtale vil du motta faktura hver måned så fremt du har passert for mer enn 400,- Dersom beløpet på faktura er mindre enn 400,- så vil vi avvente utsendelse av faktura i opp til tre måneder.

    Dersom du ikke har avtale, så blir faktura sendt 1-3 måneder etter passeringen er foretatt, ut i fra forbruket ditt.
    Dersom du har få passeringer, så kan passeringene samles opp i løpet av en 3-måneders periode og faktureres samlet. 

  • Jeg har ikke tilgang til mine passeringsopplysninger?

    Dersom du ikke får frem dine passeringsopplysninger på MinSide, kan det tyde på at du har bedt om automatisk sletting av passeringsopplysninger («sporfri avtale») når du har inngått avtalen din med oss. Dette innebærer at dine passeringsopplysninger automatisk slettes straks passeringen er belastet på din avtale.

    Dersom du ønsker å ha oversikt over dine fremtidige passeringer kan du kontakte oss via kontaktskjemaet.

  • Bilen min er solgt. Hvorfor har jeg fått faktura?

    Har du solgt bilen din, men ikke meldt fra om dette, risikerer du å motta faktura for passeringer gjort av ny bileier.

    Avtalen din er knyttet til oppgitt bilnummer. Hvis du ikke melder fra om bilbytte, vil du fortsette å motta faktura for den gamle bilen din.

    Du må melde fra direkte til oss ved endring eller oppsigelse av bilnummer. Dette kan gjøres enkelt via kontaktskjemaet

  • Jeg får ingen lyssignal ved passering, hva kan dette skyldes?

    Hvis brikken ikke leses av ved passering, kan dette skyldes:

    • Bilen du kjører har en frontrute som hindrer at brikkesignalene blir lest. (Se bilmodeller og plassering av brikken.)
    • Brikken din har lavt batteri
    • En midlertidig feil ved bomstasjon
    • Negativ saldo på din forskuddsavtale

    Er du i tvil om avtalen din er gyldig, anbefaler vi deg å logge deg på MinSide og sjekke avtalestatus.

    Les også

  • Hva betyr lyssignalene?
    Grønt lyssignal  

    Grønt lys Dette betyr at passeringen er godkjent og at brikken er registrert. Du har en gyldig AutoPass-avtale og avtalen er belastet.

     Hvitt lyssignal  


    hvitt lysHar du
    forskuddsavtale  betyr det at saldo på avtalen er lav. Du vil motta ny faktura og denne må betales før saldoen er negativ.

    Har du etterskuddsavtale betyr dette at forfallsdato på din siste faktura er passert.

     

    Intet lyssignal

    Intet lyssignalDette kan bety at du har passerer med brikken som ikke har blitt lest eller at din avtale ikke lenger er gyldig.

    Vi gjør oppmerksom på at etterskuddsavtaler med inkassokrav automatisk blir sperret.

    Ved oppstart av nye avtaler så får du ikke korrekt lyssignal før bompengeselskapet har registrert din avtale og betaling.

    Les mer:

  • Hvor finner jeg oversikt over mine faktura og betalingsopplysninger?

    Dersom du har avtale, så finner du oversik over dine fakturaer og betalingsopplysninger på MinSide.

    Klikk på avtalen det gjelder, f.eks Avtale 1. Dine siste fakturaer vil da ligge nederst på siden. Der vil du også finne betalingsinformasjon. Ved å trykke «Vis» kan du få opp fakturabilde, passeringer og eventuelt bilag med momsrefusjon.

  • Hvordan sier jeg opp avtalen min?

    Oppsigelse må sendes skriftlig, via Chat eller epost

  • Hvordan fjerner jeg et kjøretøy fra avtalen?

    Logg inn på MinSide og velg avslutte avtale.

    Ønsker du å benytte kortet i annen bil kan du ta vare på kortet og gjenåpne denne på nytt kjøretøy.

  • Hvordan henter jeg ut passeringsdetaljer?

    Passeringsopplysninger kan hentes ut på MinSide.
    Klikk deg inn på avtalen det gjelder. Dersom du ønsker passeringer for en bestemt periode klikker du på «Vis passeringer».
    Ønsker du passeringer tilknyttet en faktura klikker du på «Vis» under aktuell faktura.

  • Hvordan legge til en bil på eksisterende avtale?

    Logg deg inn på MinSide. Gå inn på eksisterende avtale og trykk på boksen ”Legg til kjøretøy” Skriv inn informasjon om kjøretøyet og trykk lagre.

    Avtalen er gyldig fra dagen du inngår avtale.

    Husk at Flakk-Rørvik ikke har egne brikker, og at du må ha brikke fra tidligere for å kunne tegne avtale.

     

  • Hvordan endrer jeg bilnummer?

    Du kan enkelt endre bil via MinSide, husk å foreta endringen innen tre virkedager.

    > Logg deg inn på MinSide.
    > Klikk på kjøretøyet og velg «Endre kjøretøy».
    > Fyll inn relevante data og klikk «Fullfør».
    > Bilendringen er registrert.

    Glemt passord? Få det tilsendt passordet på epost. 

    Nytt om salgsmelding!
    Husk at du nå kan registrere din salgsmelding elektronisk på http://www.vegvesen.no/dinside

  • Hvordan endrer jeg adresse?

    Har du avtale, kan du enkelt endre adresse via MinSide:

    > Logg deg inn på MinSide
    > Klikk på  «Endre profil».
    > I feltet «adresse» fjerner du din gammel adresse og legger inn den nye.
    > Når dette er gjort, klikker du «Lagre».

    Det er ikke et krav at bileier må være den samme som avtaleinnehaver. Avtaleregisteret vårt er av den grunn ikke koblet opp mot opplysninger i Folkeregisteret eller Motorvognregisteret.
    Har du ikke avtale, er det ikke mulig å endre fakturaadresse. Vi innhenter opplysninger fra Motorvognregisteret på bilens eier.

  • Jeg har ikke mottatt e-post med passord, hva skyldes dette?

    Det kan ta litt tid før du mottar passord.

    Dersom du ikke mottar e-post kan det tyde på at e-posten har havnet i spam-filteret ditt (useriøs e-post), eller det er registrert en annen e-postadresse på din avtale.

    Ta kontakt med oss pr chat (hverdager 08.00-16.00) for å registrere din nye e-postadresse.

  • Jeg har glemt kundenummer og passord, hva gjør jeg?

    Du kan få tilsendt passord og kundenummer her.

    Deretter fyller du inn enten kundenummeret ditt eller e-postadressen din, innloggingsdetaljer vil da bli sendt.

    NB! Har du byttet e-post siden du tegnet avtale, eller ikke har registrert en e-postadresse på avtalen, anbefaler vi deg å ta kontakt pr Chat (hverdager 08.00-16.00). Vi kan da registrere din nye e-postadresse slik at du får tilsendt innloggingsdetaljer.

  • Hvordan logger jeg på MinSide?

    Logg på MinSide,  legg inn brukernavn (samme som ditt kundenummer) og passord.

    Hvis du ikke har brukernavn og passord, se spørsmål og svar under «Jeg har glemt kundenummer og passord, hva gjør jeg?»

Flere spørsmål